Olen keväästä alkaen saanut tehdä yhteistyötä Lexuksen kanssa, ja kokemukset ovat olleet molemmin puolin todella positiivisia. Minulle yhteistyö tarkoittaa taloudellista tukea sekä uuden karheaa Lexus NX -autoa käyttöön, kun taas Lexus saa vastineeksi minut mukaan markkinointimateriaaleihinsa, tapahtumiinsa sekä some-yhteistöihin. Sukelletaan kuitenkin vielä vähän syvemmälle, mitä yhteistyö tarkoittaa.


https://www.lexus.fi/tutustu-lexukseen/ajankohtaista/lexus-heliovaara
Lexus on ollut jo useamman vuoden tenniksen ATP-kiertueen virallinen autoyhteistyökumppani, ja Suomessa haettiin myös kärkipelaajaa luomaan yhteyttä kansainväliseen markkinointiin. Alustavia keskusteluja käytiin kevään mittaan, ja ensimmäisen kerran Lexus-logo koristi hihaani Monte Carlon turnauksessa huhtikuun alussa. Samoihin aikoihin sain myös haettua oman Lexuksen Kaivokselan myymälästä käyttööni, ja kilometrejä on tullut jo monta tuhatta. Managerini Jarno on auttanut yhteydenpidossa, mutta Lexuksen melko pieni Suomen porukka on myös minulle tullut tutuksi.
Japanilaisena premium-tason automerkkinä Lexus tunnetaan laadukkaista autoistaan ja huippuunsa hiotuista yksityiskohdista. Autot rakennetaan pääosin Japanissa, jossa arvostetut ja kokeneet Takumi-mestarit tekevät virheettömiä suorituksia kerta toisensa jälkeen. Ja samaan pyrin tietysti minäkin tenniskentällä. Takumi-mestariksi pääsee 60 000 työtunnin harjoittelun jälkeen, ja olisikin mielenkiintoista laskea onko minulla vielä noin montaa tuntia tennistä urallani alla. Tuskinpa.
Suomen Lexuksen valikoimassa on kuusi mallia, joista minulle valikoitui plug-in hybridi NX. Keskikokoinen SUV on riittänyt jopa meidän nelihenkisen perheen tarpeisiin varsin mukavasti, ja polttoainekulut ovat pysyneet lähes nollassa, kun kotitalon seinästä saa sähköllä ladattua akkuihin jopa 70 kilometriä matkaa. Aika hyvin tuolla rangella pystyy päivittäiset matkat pääkaupunkiseudun sisällä hoitamaan ilman, että täytyy polttomoottoria hurauttaa käyntiin ollenkaan.



Minun ja Lexuksen välinen yhteistyö jatkuu toivottavasti vielä vuosia eteenpäin, mutta jo tähän mennessä koetun perusteella voin kyllä lämpimästi suositella ainakin koeajoa, jos uusi tai käytetty Lexus omaksi ostettuna tai leasingilla kiinnostaa. Lexuksen omat myymälät sijaitsevat Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Oulussa, minkä lisäksi huoltopisteet löytyvät Jyväskylästä ja Vaasasta. Ei siis muuta kuin nettisivuille tutustumaan!
Onnittelut yhteistyöstä! Kelpais kyseinen kaara varmasti monelle muullekin.
Ja sitten painankin nenällä roikkuvat insinööri lasini syvälle päähäni ja kommentoin lisää..🤓
Nimittäin hybrideistä noin yleensä ottaen, kun 150tkm tulee täyteen niin lataussykleistä johtuen akut onkin jo aivan loppuja ja akkujen hinnat ovat siinä vaiheessa saman verran kuin auton arvo.. ja polttomoottoreilla voi olla myös huono tilanne johtuen siitä että niitä harvoin ehditään ajamaan kunnolla lämpimiksi kun akun voimalla kruisaillaan. Mun ennustus on että hybridit tulee poistumaan tuotannosta jossain vaiheessa. Ugh, olen puhunut.
Noh, Harrihan saa varmaan uuden menopelin ennen kuin tuo km raja tulee vastaan, Emilkin vaihtaa Porschejansa kuin sukkia tai kalsareita. Niin ei taida koskea Harria, mutta muita kylläkin.
Kiitos onnitteluista, kyllä kelpaa Lexuksella ajella 😎
Hybriditeknologia voi hyvinkin olla vähän tällainen välivaiheen vaihtoehto, itsekin olen samaa mieltä. Saa etuja sekä sähkö- että bensamoottorista, mutta toki ongelmiakin voi tulla vähintään tuplasti. Nykypäivänä onneksi autoa ei mikään pakko ole kokonaan ostaa, vaan monenlaisia leasing-vaihtoehtoja on tarjolla pilvin pimein, jolloin hajoamis- ja hinnanalenemisriskit jäävät pääosin myyjälle.
Takumi-mestari. Yllättäen sytyin tuosta. Tein tuossa pikaisen laskelman, että jos opettaja tekee opetustyötä 25h/viikossa ja kun lomat vie osan vuodesta pois, niin 61,5 vuotta pitäisi olla uraa takana, että saisi tuon 60000 tuntia täyteen. Taidan tyytyä ihan vain Mestarin titteliin 🙂
Takumi-mestari on makea titteli, mutta ei tosiaankaan ihan jokaisen ulottuvilla. Japanissa uskotaan kokemuksen voimaan. 😎
Onneksi olkoon yhteistyökumppanista! Todella hieno juttu, että olet saanut kansainvälisen tunnetun brändin tukemaan matkaasi. Te molemmat, Lexus brändinä ja sinä maailman nelurin kärkipelaajana, saatte hyvää näkyvyyttä. Aika mukava winwin -case. 👏🏼👏🏼👏🏼
Onnea myös US Openiin!!! 👍👍👍 💪💪💪
Kiitos onnitteluista ja tsempeistä! Kelpaa Lexuksen kyydillä hoitaa treenimatkat kotona ja jatkaa tästä hyvällä mielellä kohti US Openia! 💪
Onnea sponsorista! Ja hyvin kansainvälisesti merkittävä brändi onkin, joka sopii tenniksen kärkipelaajalle. Ja onnea US Openiin! Harmi että tuo mixtyn formaatti muuttui näin, että et pääse edes yrittämään toista titteliä sieltä, mutta kaikki fokus sitten neluriin!
I’m a fan from Japan!
I’m so happy to see your partnership with a Japanese company and with a Japanese racket.
We hope to see you at a tournament in Japan sometime!!
Very nice to hear from you all the way from Japan! I really hope to come and visit one day again, I have great memories from the Japanese tournaments throughout the years.
Kiitos, varsin osuva brändi lähti kieltämättä tukijakseni. Ja sopii hyvin yhteen, kun Lexus on vahvasti mukana ATP-kiertueellakin.
Mixtyyn ei asiaa ollut, mutta toisaalta onpahan nelurissa vähän isommat palkintorahat ja pääsee keskittymään täysillä siihen 💪
luotettava merkki ja ainutlaatuinen myynti/huoltoketju.
varsin pieni toimija joka hoitanut kohdallani pilkulleen huoltotapahtumat toistakymmentä vuotta.
Laatu joka autoissa on kertautuu säännöllisten huoltojen myötä.
Mahtava kuulla! Voin siis ylpeänä kantaa Lexuksen logoa pelipaitojeni hihassa. 💪